א. שמואלי, רובינסקי ושות’ משרד עורכי דין (1)
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תסביב אשך שלא אובחן בזמן

תוכן עניינים

קטגורית מאמרים: רשלנות רפואית באיבחון

משרדנו הגיש עד היום מספר תביעות של רשלנות רפואית שעסקו בחוסר אבחונו במועד של תסביב אשך, וכתוצאה מכך כריתת אשך.

להלן מספר עובדות בנוגע לתסביב אשך:

  • תסביב אשך (Testicular Tosrion) הינה תופעה שבה האשך מסתובב סביב כלי הדם שאליהם הוא מחובר, מה שגורר פגיעה באספקת הדם לאשך.
  • התופעה שכיחה יותר אצל בחורים צעירים, בפרט בגילאים 12 עד 17 שנים.
  • התופעה, שתסמיניה כוללים, בד"כ, כאב באזור שק האשכים, המפשעה או הבטן התחתונה, מחייבת התייחסות דחופה. כך, שכן קיים "חלון זמן" מוגבל (בשעות) בטרם תיגרם לאשך פגיעה בלתי הפיכה.
  • בשל הנזק החמור שעלול להיגרם עקב עיכוב באבחנה של התופעה, כל רופא שאליו מגיע גבר (ונער בפרט) עם תלונה על כאב מפשעתי "טרי", חייב להעלות חשד שהמטופל שלפניו סובל מתסביב אשך, ולהפנותו בדחיפות לבדיקות שיש בהן כדי לאשרר או לשלול את חשד זה. בדיקות כנ"ל כוללות: בדיקה קלינית של אורולוג, וכן בדיקת דופלר צבעוני שבוחנת את מצב זרימת הדם לאשך. במקרה שאותן בדיקות מלמדות על מצב של תסביב אשך (וגם במקרה של ספק) יש להעביר את החולה לחדר ניתוח לצורך ביצוע ניתוח דחוף. בניתוח כנ"ל הרופא משחרר את האשך מהמצב הסיבובי שבו הוא נתון, תוך שיחרור הפיתול בכלי הדם שאליהם הוא מחובר. לאחר מכן הרופא מקבע את האשך לשק האשכים באופן שמונע ממנו מלחזור ולהסתובב.
  • עיכוב באבחנה או בטיפול במצב של תסביב אשך יביא לכך שהאשך יהפוך שחור ונמקי, שאז לא ניתן עוד להצילו, ויש הכרח לכורתו, על כל המשתמע מכך.

תביעת רשלנות רפואית בנוגע לחוסר אבחונו בזמן של תסביב אשך, מבוססת בד"כ על נסיבות וטענות כמפורט להלן:

  • כל רופא שאליו מגיע מטופל (ובפרט נער) עם תלונה על כאבים מפשעתי "טרי" חייב ראשית לבדוק בעצמו, בבדיקה פיזיקלית מתאימה, את מצב שק האשכים. אי ביצועה של בדיקה כאמור, מונע מהרופא את האפשרות להגיע בעצמו לממצאים מתאימים, והוא מהווה, כשלעצמו, משום רשלנות רפואית.
  • כאשר המדובר ברופא שאינו אורולוג (בד"כ המטופל מגיע עם התלונה לרופא משפחה או לרופא ילדים או לרופא כללי), הרי שאז על הרופא להפנות את הנער בדחיפות למקום שבו ניתן יהיה לבצע למטופל בדיקות מתאימות, ובהן: בדיקת אורולוג ובדיקת ההדמיה דופלר צבעוני. אי הפניה דחופה כאמור, יכולה להיחשב לרשלנות רפואית בנסיבות כנ"ל, וזאת גם אם הרופא הראשוני לא התרשם בעצמו שלפניו מצב של תסביב אשך.
  • לפי שלמימד הזמן יש חשיבות קריטית במקרים כנ"ל, הציפיה מהרופא שאליו מגיע מטופל (ובפרט נער) עם כאב מפשעתי "טרי" (או כל כאב "טרי" שיכול להיות "מוקרן" משק האשכים) הינה להעלות במסגרת האבחנה המבדלת חשד לכך שמדובר במצב של תסביב אשך, ולפעול כנדרש לביצוען הדחוף של כל הבדיקות שיש בהן כדי לשלול או לאבחן אפשרות זו, וכדי שבמקרה הצורך ניתן היה להעביר את הנער לניתוח חירום וע"י כך להציל את האשך מכריתה.
  • על הרופא ללוות את פעולותיו בהסברים ובמתן הנחיות ברורות ומתאימות שיבטאו את החשיבות העילאית שיש במקרים כנ"ל למימד הזמן. אי מתן הסבר מתאים למטופל (ולהוריו במקרה שמדובר בנער) יכול גם הוא לשמש עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

עוד עשוי לעניין אותך

רשלנות רפואית בהרדמה

עו"ד מאיה סופר פלדמן   לפני מספר ימים הגשנו תביעה עקב מקרה טראגי בו נפטרה גברת בת 71, במהלך טיפול שיניים שבוצע במרפאה פרטית בגראנד...
פסק דין, תביעה

תינוק נותח בלי שהוסבר להוריו שישנה דעה שאין לנתח בגילו הצעיר

בת.א.3329-11-09 בבית משפט השלום בת"א נדונה תביעת רשלנות רפואית שעניינה אובדן אצבע של תינוק בן שנה בעקבות ניתוח שנערך לו בביה"ח סורוקה...
תביעה

3 עילות בתביעה חדשה בנושא אנמיה חרמשית

עו"ד אבי שמואלי   השבוע הוגשה על ידינו תביעת רשלנות רפואית חדשה בשם זוג הורים, בני דודים מדרגה ראשונה, ובנם הבכור והיחיד, שהינו בן 4.5...