א. שמואלי, רובינסקי ושות’ משרד עורכי דין (1)
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התינוקת חולצה באיחור ונפטרה כתוצאה מכריכת חבל טבור

תוכן עניינים

קטגורית מאמרים: רשלנות רפואית בלידה

עו"ד אבי שמואלי

 

להלן פרטי תביעת רשלנות רפואית חדשה שהגשנו לאחרונה לביהמ"ש:

 

העובדות

 

מדובר בפטירה טרגית, וניתנת למניעה, של תינוקת שחולצה באיחור, שעה ו-20 דקות לאחר שאמה הגיעה לביה"ח.

האם פנתה מיוזמתה למיון המיילדותי בביה"ח בשבוע 39+ להריון בשל תחושה מופחתת של תנועות עובר. עם הגעתה למיון חוברה למוניטור, וכבר לאחר 20 דקות של ניטור הוחלט במיון להעבירה לניתוח קיסרי דחוף, לאחר שהוסבר כי אובחנה מצוקה עוברית המחייבת התערבות דחופה.

החלטה זו שונתה, למרבה הצער, בסמוך לאחר מכן. בנקודת זמן זו הגיעה למיון רופאה תורנית נוספת ובכירה יותר, התרשמה שהדופק העוברי 'התאושש', והורתה, במקום האמור, על העברת האם לחדר לידה לצורך 'פקיעת מים' ו'השגחה'. וכך, במקום שהאם תועבר לניתוח קיסרי דחוף כבר לאחר כ-20 דקות מאז שהגיעה לביה"ח, בפועל, בחלוף כ-1/2 שעה לאחר הגעתה היא הועברה דווקא לחדר לידה.

בחדר הלידה האם שכבה כחצי שעה נוספת למרות שהמוניטור המשיך ללמד על מצוקה עוברית. רק בחלוף כ-1/2 נקרא לחדר הלידה רופא כונן. כשהכונן הגיע הוא זיהה בניטור האטה חמורה נוספת, ורק אז הוחלט בפועל להעביר את האם לחדר ניתוח.

בפועל, התינוקת חולצה לבסוף, רק לאחר כשעה ו-20 דקות לאחר שהאם הגיעה למיון. הפגיעה ההיפוקסית שנגרמה לה במהלך זמן זה היתה קשה מידי, והיא נפטרה לאחר החייאה ממושכת. בחילוצה מהרחם התברר כי פגיעתה נגרמה על רקע כריכה של חבל הטבור על אחת מרגליה.

האם התינוקת נפטרה לפני או לאחר שחולצה מהרחם ?

לאחר הלידה נאמר להורים כי 'התינוקת לא שרדה' מבלי להסביר מתי בדיוק נקבעה פטירתה. בהמשך התברר שלמרות שבמסמכים מסוימים נרשם כי דובר בפטירה תוך רחמית, בפועל לתינוקת היה דופק גם לאחר שחולצה ומכאן שפטירתה התרחשה בפועל מחוץ לרחם ולאחר שכבר נולדה.

להלן נסביר מדוע מדוע אבחנה זו, בנוגע לעיתוי הפטירה של התינוקת, רלבנטית לתביעה שענינה רשלנות רפואית בלידה:

  • כאשר מדובר בתביעת רשלנות רפואית שנוגעת לפטירת עובר, בתוך הרחם, עילת התביעה שייכת למעשה להורים, ולפי התקדים שהושג ע"י משרדנו סכום הפיצוי הגבוה ביותר שנפסק בנסיבות אלו הועמד על כ-1.3 מליון ₪ (ת.א 24343-06-14).
  • כאשר מדובר בתביעת רשלנות רפואית שנוגעת לפטירה של ילוד, לאחר הלידה, עילת התביעה שייכת לעזבון הילוד, וסכומי הפיצוי שניתן לקבל הינם גבוהים יותר, ויכולים לעלות על 2 מליון ₪ .

טענות התביעה, בתמצית

התביעה במקרה זה הוגשה איפוא בשם עזבון התינוקת, ובמסגרתה נטען בתמצית כי מדובר תינוקת שפטירתה נגרמה בשל מצוקה תוך רחמית אקוטית, שהתפתחה על רקע כריכת חבל טבור, והלכה נמשכה והחמירה, משך שעה ו-20 הדקות שחלפו בביה"ח קודם לחילוצה, עד לנקודת קיצון ממנה לא יכלה להתאושש מה שהוביל לפטירתה בסמוך לאחר הלידה ולמרות מאמצי החייאתה.

לטענת התביעה, לולא כשלי ומחדלי הצוות המיילדותי בביה"ח, ואילו הדברים היו נעשים שם כנדרש, ניתן וצריך היה להקדים ולחלץ את התינוקת בריאה ושלמה, וזאת בין שהאם היתה מועברת לניתוח קיסרי דחוף כבר מהמיון המיילדותי, ולחלופין אפילו אם היתה מועברת לניתוח קיסרי מחדר הלידה במועד מוקדם יותר מהמועד שבו נעשה הדבר בפועל.

 

עוד עשוי לעניין אותך

פסק דין, תביעה

סקירת מערכות מורחבת וסקירת אצבעות העובר

המערערת שנכנסה להריון עם תאומים בשנת 1996, ביצעה במהלך ההריון בדיקות אולטרא סאונד שונות, ובהן בדיקה...

פס"ד תקדימי נוסף של משרדנו: רופא שאינו מומחה אינו מורשה לתקן קרע מיילדותי 3-4

עו"ד אבי שמואלי בפס"ד שפורסם היום (ת.א 32031-08-17) התקבלה תביעה נוספת שבה ייצגנו יולדת שסבלה מקרע 3 לאחר לידה,   ונקבע, תקדימית, כי רופא שאינו מומחה...
תביעה

רשלנות רפואית באבחון מפרצת מוחית - תביעה חדשה

לפני מספר ימים משרדנו הגיש תביעת רשלנות רפואית לביהמ"ש המחוזי. תביעה זו מתארת השתלשלות אירועים טראגית, מחמתה קופדו חייו, בטרם עת, של איש תקשורת ידוע...