א. שמואלי, רובינסקי ושות’ משרד עורכי דין (1)
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרופ פוט (צניחת כף הרגל) כתוצאה מאי שינוי תנוחת היולדת במהלך הלידה

תוכן עניינים

קטגורית מאמרים: רשלנות רפואית בלידה

עו"ד מאיה סופר פלדמן

 

לאחרונה, הגשנו לבית המשפט השלום בתל אביב תביעה בעילה של רשלנות רפואית בשם יולדת אשר נגרם לה דרופ פוט לאחר לידה שבמהלכה הייתה תחת הרדמה אפידורלית.

במינון הרגיל בו ניתנת הרדמה אפידורלית ליולדות, היא גורמת, באופן זמני, לאובדן תחושה בפלג הגוף התחתון של היולדת, ופגיעה זמנית ביכולת להזיז באופן עצמאי את האגן ואת הרגליים.

תופעת לוואי זו של האפידורל, גורמת ליולדת לאבד את היכולת לחוש בעצמה אם התנוחה בה היא מצוייה אינה נוחה לה, אם היא מכאיבה, לוחצת או מעקצצת לאחר זמן מה של שהות בתנוחה, והיא אינה יכולה לשנות את תנוחתה באופן עצמאי, כפי שכולנו עושים באופן ספונטאני, כל הזמן.

מסיבה זו, ועל מנת שלא יגרם נזק עצבי כתוצאה מתנוחה לא אנטומית שלוחצת באופן לא תקין על עצב, מיילדת שמטפלת ביולדת תחת הרדמה אפידורלית, צריכה לדאוג לשינוי של תנוחת היולדת, מידי כחצי שעה.

במקרה בו אנו מטפלים, אחרי שקבלה את ההרדמה האפידורלית, המיילדת עזרה ליולדת לעבור לתנוחה כשגבה נתמך לאחור באמצעות כרית, וירכיה מפושקות ושכובות לצדדים.

מסיבות לא ברורות, ובניגוד לנדרש ולמקובל, משלב זה ועד לתום הלידה שהסתיימה רק כעבור כחמש שעות, היולדת הושארה בדיוק באותה התנוחה המתוארת, מבלי שהמיילדת דאגה לשנות את תנוחתה מעת לעת. המיילדת אף לא טרחה להסביר ליולדת על החשיבות שבשינוי התנוחה.

כאמור, בגלל ההרדמה האפידורלית, היולדת לא חשה כל חוסר נוחות או כאב או עקצוץ, ולא יכולה הייתה להזיז את רגליה או לשנות תנוחה באופן ספונטאני במשך כחמש שעות, והייתה חסרת מודעות לכך כי מצב זה עלול לגרום לנזק כלשהו.

לאחר הלידה, משחלפה השפעת ההרדמה האפידורלית, היולדת שמה לב כי היא אינה חשה בכף רגלה השמאלית ואף אינה יכולה להזיזה. בדיקות הדמיה שנעשו ליולדת בביה"ח שללו את האפשרות שהנזק נגרם כסיבוך מעצם הזרקת האפידורל, ורופאי ביה"ח הגיעו למסקנה כי שיתוק העצב נגרם כתוצאה מלחץ זמני עליו בעת הלידה.

לרוע מזלה של אותה יולדת, למרות טיפולי פיזיותרפיה רבים ומפרכים שעברה, טיפולי פילאטיס שיקומי ואף סדרת טיפולים בתא לחץ, לא חל שיפור של ממש במצבה, והיא נותרה עם נזק עצבי בכף הרגל. היא מתהלכת בצליעה, מתקשה ללכת מהר או למרחקים ארוכים, וסובלת מהתכווצויות של השרירים ומכאבים ברגלה.

המחשבה כי בגלל רשלנות רפואית בטיפול, היא נותרה עם נכות קבועה שפוגעת באופן משמעותי באיכות חייה וביכולתה לתפקד בחייה האישיים והמקצועיים, וזאת למרות שניתן היה למנוע זאת על ידי פעולה פשוטה ובסיסית של שינוי תנוחתה בזמן ההרדמה האפידורלית, מסבה לאותה יולדת, באופן טבעי, הרבה מאוד כעס, תסכול ועוגמת נפש.

עוד עשוי לעניין אותך

תביעה

התינוק הפסיק לנשום בחדר הלידה, והמיילדת לא הבחינה

ההורים שהגיעו למשרד סיפרו כי התינוק שנולד להם סובל ממחלת שיתוק מוחין (CP) כתוצאה מאירוע ממושך של הפסקת נשימה ודום לב שפקד אותו כשעה לאחר...
תביעה

נכות של 80% בעקבות קרע בלידה

עו"ד אבי שמואלי   החודש הגשנו תביעה חדשה ונוספת שעניינה רשלנות רפואית בלידה שבעקבותיה נגרם ליולדת קרע של סוגרי פי הטבעת – קרע בדרגה 3-4....

פיצוי של מיליון ש"ח בגין לידה שקטה

כללי   בימים אלה ניתן פס"ד בתביעת רשלנות רפואית, שהוגשה בבית המשפט השלום בחיפה ע"י חברת עורכי דין א. שמואלי, וזאת במסגרת ת.א. 48913-01-16. פסק...