א. שמואלי, רובינסקי ושות’ משרד עורכי דין (1)
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית בהרדמה

תוכן עניינים

קטגורית מאמרים: רשלנות רפואית בניתוח

עו"ד מאיה סופר פלדמן

 

לפני מספר ימים הגשנו תביעה עקב מקרה טראגי בו נפטרה גברת בת 71, במהלך טיפול שיניים שבוצע במרפאה פרטית בגראנד קניון בחיפה.

בני משפחתה של המנוחה, חיפשו עו"ד לרשלנות רפואית בצפון, וכך הגיעו למשרדנו, אשר משרת את תושבי הצפון, בנוסף להיותו משרד עו"ד לרשלנות רפואית בתל אביב.

מדובר היה בטיפול לשיקום הפה, שמטרתו היתה בעיקר אסתטית.

למטופלת הוסבר כי הניתוח יערך בנוכחות מרדים תחת סדציה מתונה – שהיא סוג של הרדמה קלה, יארך כ- 4.5-5 שעות, ולאחריו היא תראה בן יום "כמו אישה צעירה".

מה שלא נאמר לאותה מטופלת היה כי ביצוע סדציה מתונה ממושכת, במיוחד אצל מטופלים מבוגרים, עלול לגרום לדיכוי נשימתי שאם לא יאובחן במועד עלול להוביל למוות.

עוד לא נאמר לאותה מטופלת כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, סדציה מתונה שעתידה להתרחש מעל 5 שעות, תבוצע אך ורק במסגרת בי"ח בו קיימת יחידה לטיפול נמרץ.

עקב המידע החסר והמטעה שקיבלה, המטופלת הסכימה לקבל את הטיפול במרפאה פרטית המצויה בקומת המרתף של קניון. עלות הטיפול היתה כ- 140,000 ₪.

במהלך הניתוח, ובניגוד להנחיית משרד הבריאות, המרדים לא השתמש במכשיר ניטור חיוני בשם "קפנוגף", המנטר את רמת ה- CO2 באוויר הנשוף של המטופל, שמטרתו לאתר מבעוד מועד התחלת תהליך של דיכוי נשימתי.

כך, המטופלת המבוגרת, שבסך הכל ביקשה לשפר את חזותה ואת איכות חייה, נכנסה לניתוח תחת סדציה ממושכת, במרפאה פרטית ללא יחידה לטיפול נמרץ, בלא שהיא מנוטרת כנדרש ומבלי שנאמר לה כי הסדציה הממושכת מגלמת סיכון לחייה.

זאת ועוד, במהלך הניתוח, המנתחת שמה גוש של גזה בחלל פיה של המנוחה כדי לספוג את הדם תוצאת הניתוח, ובכך גרמה לחסימה חלקית של דרכי הנשימה שלה – מה שהעלה עוד יותר את הסיכון לדיכוי נשימתי.

ואם לא די בכך – המטופלת קבלה במהלך הניתוח מינונים גבוהים בשילובים מסוכנים של תרופות הרדמה, הידועים כעלולים לגרום לדיכוי נשימתי אצל מטופלים מבוגרים.

לאחר כשעתיים וחמישים דקות של ניתוח, המרדים לפתע שם לב כי המטופלת הפסיקה לנשום והתחיל בהחייאה. הדופק חזר רק לאחר 20 דקות של החייאה, אולם בשלב זה כבר נגרם לה נזק מוחי אנוש שהוביל לפטירתה המצערת כעבור 10 ימים.

הגב' הותירה אחריה אלמן, בן יחיד ושלושה נכדים, שכולם כואבים את לכתה ומתקשים להשלים עם פטירתה שהיתה ברת מניעה, לו רק ננקטו אמצעי זהירות מקובלים וסבירים.

אנו הגשנו תביעה הנתמכת בחוו"ד של מרדים ובמקביל פועלים לייצוגם של מרשינו במסגרת ועדת בדיקה שהקים משרד הבריאות.

עוד עשוי לעניין אותך

תביעה, תקדים

3.1 מיליון ש"ח פיצוי בגין קרע דרגה 4 בעקבות לידת מלקחיים

עו"ד אבי שמואלי   סך כולל של של 3.1 מליון ₪ הוטל על ביה"ח הדסה בפס"ד שפורסם היום, ושניתן במסגרת תביעת רשלנות רפואית בלידה שהוגשה...
תביעה

רשלנות רפואית באבחון מפרצת מוחית - תביעה חדשה

לפני מספר ימים משרדנו הגיש תביעת רשלנות רפואית לביהמ"ש המחוזי. תביעה זו מתארת השתלשלות אירועים טראגית, מחמתה קופדו חייו, בטרם עת, של איש תקשורת ידוע...
פסק דין, תביעה

מעל 2 מיליון ש"ח פיצוי בגין רשלנות בלידה

בפסק דין שניתן לאחרונה בת.א (שלום ת"א) 68905-06 התקבלה תביעה על רשלנות רפואית בלידה שהוגשה נגד ביה"ח לניאדו. המדובר היה בלידה...